Az itt található sorokat elsősorban emlékként jegyzem le családom számára. Mindig is szerettem naplót írogatni. Bejegyzéseimet később olvasgatva láthattam, hogy milyen bölcsen, kegyelemmel és szeretettel teljesen vezetett Isten bennünket. Ennek a blognak is ez a célja tehát: Istenre mutatni. Ha valamit jól tettünk a gyermeknevelés során, a gyermekekkel való foglalkozás területén, egyedül az Úré a dicsőség. Ha a gyermekeinkben felfedezünk valamilyen képességet, készséget vagy előrehaladást tapasztalunk bizonyos területeken, ezért is egyedül Istent illeti a dícséret és a hála, hisz Ő az Alkotójuk. Ha valamit elrontottunk, vagy ha valamely területeken hiányosságok vannak, még inkább megláthatjuk, hogy mennyire Isten kegyelmére szorulunk. Így az Ő segítségét kérve, igyekszünk dolgozni a hiányos területeken.

2010. január 16., szombat

Az örökös kérdés: Hogy osszam be az időm?

Délelőtt 11 óra körül elaludtak a lányok. Gondoltam én is leülök egy kicsit és kezembe veszem a Bibliát meg a naplómat. Úgy gondoltam a fontosabb tennivalók megvannak már. Még a szanaszét levő cipőket tettem fel az előszobában levő polcra...akkor láttam meg, hogy milyen poros. Aztán hozzákezdtem az előszobakitakarításához. Letöröltem és lemostam a polcot, meg a cipőket, az ajtókat, majd a földet. Még be sem fejeztem, amikor felébredt Rebeka.
Azon gondolkodom, hogy osszam az időmet, hogy a csendességeimet is megtarthassam (és minőségileg, mert hát pusztán elolvasni az aznapi igerészeket nem olyan nehéz), a ház is tiszta legyen, változatos étel az asztalon, hordozni tudjam mások terheit imában, beszélgessek, minőségi időt töltsek gyerekeimmel(mondjak mondókákat, énekelgessek, játszak velük), és hát férjem is van:)és ezek csak az alapdolgok, a szükségesek... Szeretek(nék:) délutánonként leülni egy kicsit olvasgatni, vagy sétálgatni, egy-egy lélekemelő filmet megnézni. Mindezt nem panaszként írom, hisz szeretem végezni a feladataim...de ha be tudnám osztani az időm, hogy mindenre jusson...hogy Márta is lehessek, de a Jézus lábaihoz leülő és Őt hallgató Mária is, hogy a családomra is figyelni tudjak, de ne hanyagoljak el másokat sem.

4 megjegyzés:

  1. Szervusz Ibolya!

    Néhány napja én is olvasgatom a jegyzeteidet a lányok alvásával és etetésével kapcsolatos jelenlegi harcaitokról.
    Amúgy már hiányzik, hogy rég nem beszélgettünk.Gondoltam írok neked én is.

    Azon elmélkedtem, milyen is volt a mi gyerekeinkkel ez az időszak, hiszen most már nincsenek -hála Istennek - gondok az alvással, evéssel. Legalábbis nem ilyenszerűek. Azt elmondhatom én is, hogy bizony Virágnál sokat tévedtünk. Sokáig kellet ringatni, sokszor volt éjszaka éber, nappal meg aludt, vagy fordítva. Tényleg az a legfontosabb a későbbiekre nézve is, hogy mi irányítsuk őket, ne ők diktálják a ritmust.
    A fiukkal kicsit másképp alakult. Már a szűlészeten a szopás után visszatettem a kiságyba. Hunor követelőzőbb volt az étellel, ezért sokáig szopott éjszaka is. Végül az vált be, hogy tejporos grizzel jollakattam este, így csak hajnalban kért. Talán Matyinál volt a legegyszerűbb a leszokás, vagy már nekünk volt több tapasztalatunk. Amire emlékszem, a nehézségek Istenhez vittek, és mi is tőle kaptuk a bőlcsességet.
    Az is igaz, hogy mindenik gyerek más és másképp reagál dolgokra. Az ikreknél ez nem így van?
    Az egyéves kortól, vagy még hamarabb a fegyelmezés kérdése vált aktuálissá. Gondolom a mostani következetes kitartásotok segít a későbbiekben is, hogy a biblikus nevelést alkalmazzátok minden téren.
    Kívánom, hogy adjon az Úr bőlcsességet és kitartást! Imádkozunk értetek!
    Szeretettel
    Jutka

    VálaszTörlés
  2. Csak röviden szólok hozzá:
    Olvastam egy nagyon jót: Egy anyuka egy hónapra osztotta be az egész lakásukkitakarítását. Először nevetségesnek találtam:
    "Mai teendőm: letörölni a konyhabútort."
    Arra gondoltam, hogy ugyan már, az 5 perc, aztán rádöbbentem, hogy ez benne a lényeg. Napi 5-10 perces apró munkákkal teljes rendben tartotta az egész lakását. Volt, amit hetente kell megcsinálni, volt amit tényleg elég csak havonta. És nem előzte meg a saját tervét csak azért, mert éppen ráér. Ma cipőtartó lemosása, holnap 2 cipő megpucolása, holnapután 2 ajtó lemosása, stb.
    Nálunk lehet kapni mikroszálas törlőket, amik nagyon jól tisztítanak vegyszer nélkül, meleg vízzel. Én azokat használom ma is, utána csak mosógépbe kell bedobni 40-90 fokon mosható, és kész. Ablakot, földet, minden mosható felületet nagyon gyorsan lehet megtiszítani, és nem lesz tisztítószagú anya keze :)

    A lányok szoktak kinn aludni babakocsiban? Olyankor sétálhatnál egyet. Mi így csináltuk. És ha Csaba hetente 2x veled tartana, akkor beszélgethetnél a férjeddel is :)

    Petra

    VálaszTörlés
  3. Igen, a lányok rendszeresen alszanak délutánonkét két órát. Hmmm...jó lenne a séta. Sajnos erre tényleg nincs ideje Csabának. Örülök, ha havonta egyszer sikerül elmennünk sétálni. Amúgy jók ezek az udvaron eltöltött idők is. Rendszeresen ilyenkor olvasok...kesztyűvel és közben sétálgatva az udvaron, mert elég hideg avn. Vagy,ha nagyon fáradt vagyok, vagy valami dolgom van én maradok bennt, Csaba a pesztra.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Jutka a bátorítást és a tapasztalatok leírását.

    VálaszTörlés