Az itt található sorokat elsősorban emlékként jegyzem le családom számára. Mindig is szerettem naplót írogatni. Bejegyzéseimet később olvasgatva láthattam, hogy milyen bölcsen, kegyelemmel és szeretettel teljesen vezetett Isten bennünket. Ennek a blognak is ez a célja tehát: Istenre mutatni. Ha valamit jól tettünk a gyermeknevelés során, a gyermekekkel való foglalkozás területén, egyedül az Úré a dicsőség. Ha a gyermekeinkben felfedezünk valamilyen képességet, készséget vagy előrehaladást tapasztalunk bizonyos területeken, ezért is egyedül Istent illeti a dícséret és a hála, hisz Ő az Alkotójuk. Ha valamit elrontottunk, vagy ha valamely területeken hiányosságok vannak, még inkább megláthatjuk, hogy mennyire Isten kegyelmére szorulunk. Így az Ő segítségét kérve, igyekszünk dolgozni a hiányos területeken.

2010. február 8., hétfő

Annácskánk beteg

Fertőző hörghurutja van, csúnyán köhög és magas láza van. Eddig még nem volt beteg, ahhoz képest elég jól viseli. Hála az Úrnak. Kérdés volt bennem, hogy vajon nem kíméljük-e túlságosan, mert nem vittük gyakran tömegbe. Többnyire fennt voltam velük. Mostmár megvan a válaszom...jó, hogy óvtuk őket. Elsősorban mert még nem elég erős a szervezetük. Sajnos antibiotikumot is írtak...négyféle cseppet szed. Több gyógyszert szed, mint amennyit eszik. Kizárólag szopni akar, semmi szilárd vagy más folyékony ételt nem fogad el. A délelőtt elég zűrös volt számunkra, tehát másodsorban a mi szempontunkból is könnyebb volt az egészséges gyermekekkel. Ezután még inkább ajánljuk Istenünk védelme alá és mi is igyekszünk még inkább éberek lenni (azaz odatenni Isten száz százalékos szuveranitása mellé a magunk felelősségének száz százalékát) vigyázni rájuk, mint Istentől ránk bízott ajándékokra.
Anna karanténban van, a mi szobánkban, persze. Rebekát átköltöztettük az irodába, mert a gyermekszoba a szigetelés hiánya miatt elég hideg lett ezekben a szeles időkben. Anna fennt volt, próbáltam etetni. Rebeka a földszinten a járókába. Amikor leindultam, a lépcsők közt láttam, hogy üres a járóka. Nem tudom, hogy csinálta a kislány, de már a negyedik fok lépcsőn mászott felfele. Íme, Isten újból megvédte attól, hogy lebucskázzon. A délelőtt a lépcsőkön való futkározással telt el. Közben volt egy Annás pólóm, meg egy Rebekás...hogy a bacikat vagy vírusokat ne hordozzam. S persze minden szoptatás után mosakodás...meg minden le vagy fellépcsőzés után kézmosás. Bárcsak az Úr megóvná Rebekát. A férjem segített be a főzésbe, s amíg elvitte Annát az orvoshoz, rendbe tudtam szedni a nappalit és konyhát. Hálás vagyok férjemért, bárcsak mindig tettekben is ki tudnám fejezni, hogy mennyire nagyra értékelem őt.
Remélem az Úr megadja ebben a próbában is a kellő erőt. Elég nehezen hordozom, úgy látszik aggódó anyuka vagyok. A helyzet hordozását megnehezíti az a tény, hogy tudtuk, a gyermekek megbetegedése valószínű, mivel kényszerből, a békesség megmaradása végett kellett tennünk egy lépést. Ez az eset még inkább nyílvánvalóvá tette számomra azt az igazságot, hogy a feleség számára Isten után első helyen a férje, második helyen pedig gyermekei állnak...legyen a férjnek bármilyen hivatása.

6 megjegyzés:

  1. Kedves testvérem! Eleinte nagyon tudtam aggódni minden betegség során. De egy lelkigondozás során kiderült, hogy mi is búvik meg az én aggodalmaskodásom mögött - nem akarom elfogadni Istentől, hogy fájdalmat érezzen a gyerekem, nem akarok megbékélni a gondolattal, hogy esetleg kórházba kerüljön, mert akkor majd mi lesz a testvéreivel és ki fogja vezetni helyettem a háztartást, stb.
    Egyszerűen nem mertem rábízni a dolgok folyását Istenre, mintha én jobban értenék hozzá!
    Próbáld megtalálni, milyen bűn lapul az aggodalmaskodásod mögött, és űzd ki az életedből!

    A lépcsőzésben pedig hajrá! :)
    Isten pontosan tudja, miért adta ezt a nehézséget! Próbáld megőrizni a derűt, és végezni a munkát, amit Isten éppen rád bízott. Adjunk hálát azért, hogy bírod a megterhelést, hogy te nem vagy beteg, hogy elég tágas helyen laktok ahhoz, hogy legyen lehetőség karantén kialakítására! Biztosan te is gondoltál már ezekre!

    Van esetleg valaki a gyülekezetből, aki átmenne hozzátok egy órácskát figyelni a kis mászómesterre? Akár naponta egy órát? Kérj segítséget bátran! BÁTRAN! Lehet hogy valaki éppen lehetőséget keres szolgálatra :)

    Petra

    VálaszTörlés
  2. Igen, erről már Csaba is beszélt nekem. Jó, hogy emlékeztetsz minderre. Valóban megóvnám őket mindentől. Annyira fáj látni Annán is a szenvedést. Persze, naponta igyekszem Isten kezébe tenni őt, őket.
    Te teljesen ki tudtad űzni életedből az aggodalmat?

    A hálaadásról és örömről...szavakban könnyebb, mint a gyakorlatban. Különösen, ha fáradtabb vagyok, hajlamos vagyok szívemben a zúgolódásra. Gyakran kell "prédikálnom" magamnak és emlékeztetnem magam arra, amit a másik blogon írtam...hogy naponta meglássam Isten ajándékait. Vannak terhesebb napok...vannak "zöldlegelős", "csendesvizes" napok.

    VálaszTörlés
  3. Nem, Ibolya, nem sikerült még a bűnt teljesen kiűznöm az életemből :) Jelentkezik sokszor, de igyekeznem kell megállnom a próbában, nem pedig elbukni benne, még több aggodalmaskodást okozva ezzel magamnak :) Nem könnyű, tudom. Arra is szoktam gondolni, hogy milyen jó, hogy megismerik a szenvedést, fájdalmat. Ha nem ismernék, képtelenek lennének megérteni, miről beszél az ige, ha Jézus szenvedéseiről hallanak majd.
    És bennünket is kijózanít a gyermekünk fájdalma, hogy ne legyünk annyira "Földhöz"-ragadtak, hanem vágyjunk még inkább a tökéletes Mennyre!

    Betegségek nélkül, kellemesen működő dolgokkal, kényelmes élettel nehezebb Jézus után vágyakozni. Mit gondolsz?

    Petra

    VálaszTörlés
  4. Kedves Ibolya!
    Hat igen, a betegsegnek is eljon az ideje, meg a gyerekeink eleteben is. Es ilyenkor tenyleg olyan nehez ne aggodalmaskodni. De hala Istennek hogy O ezekben a helyzetekben is megerosit, ha kerjuk tole.
    Ezek a betegsegek se veletlenek, ezek altal is tanitani akar valamire, csak epp meg kell latnunk hogy mire.
    Kivanok neked, nektek sok erot es gyogyulast a picurnak.

    Erika.(Benyocki)

    VálaszTörlés
  5. Köszi, Erika. Valóban Isten az, aki ezekben a helyzetekben is erőt ad és örömöt...és hát mindezt akkor tudjuk megtapasztalni, ha nem rúgkapálózunk az ellen, amit Ő tanítani akar számunkra. Hogy van Noémi és Jázmin?

    VálaszTörlés
  6. Petra, ezekre nem is gondoltam, annyira el voltam foglalva a gyerekek körüli sürgés forgással...hitben járni és nem látásban, ilyen helyzetekben is...még mindig :) van tanulnivalóm!!!

    VálaszTörlés