Az itt található sorokat elsősorban emlékként jegyzem le családom számára. Mindig is szerettem naplót írogatni. Bejegyzéseimet később olvasgatva láthattam, hogy milyen bölcsen, kegyelemmel és szeretettel teljesen vezetett Isten bennünket. Ennek a blognak is ez a célja tehát: Istenre mutatni. Ha valamit jól tettünk a gyermeknevelés során, a gyermekekkel való foglalkozás területén, egyedül az Úré a dicsőség. Ha a gyermekeinkben felfedezünk valamilyen képességet, készséget vagy előrehaladást tapasztalunk bizonyos területeken, ezért is egyedül Istent illeti a dícséret és a hála, hisz Ő az Alkotójuk. Ha valamit elrontottunk, vagy ha valamely területeken hiányosságok vannak, még inkább megláthatjuk, hogy mennyire Isten kegyelmére szorulunk. Így az Ő segítségét kérve, igyekszünk dolgozni a hiányos területeken.

2011. május 28., szombat

Foglalkozások

Erika, ez a pár sor számodra válasz. Ide irom, mert itt megmarad, lementem word dokumentumként ezt a naplót és a lányoknak is emlék lesz:)

A foglalkozásokhoz elsősorban Deákné B. Katalin, Anya, tanits engem c. könyve a mérvadó. Ezt veszem alapul, amikor a követelményeket nézegetem. Ebben a könyvben napra lebontva foglalkozások is találhatók. HAsznos könyv, szeretem. A követelmények figyelembevételekor segitett Tamás Adél kis irománya is. A sógornőmtől kértem és kérek ötleteket-ő amolyan született óvónő. Néhány általunk kedvelt mondókát, verset, dalocskát valamint könyvcimeket lejegyeztem a dalokversekmondokak.blogspot.com oldalon.

A Bibliaórákat flanelogramm segitségével tanuljuk. Egy flanelltábla és tapadós papirfigurák. Nagyon kedvelik a lányok, naponta többször is nyúznak, hogy tanuljunk.

Románból nagyon nincs ötletem, séta közben beszélgetünk (vagyis próbálok beszélgetni velük) románul. Vagy a Csata Ambrus féle könyv+CD-ből hallgatunk meg egy dalocskát.

Ha angolozni akarunk, a "nagy angoltanári praxisomat":) veszem elő. Néhány dal, versikék...Ötleteket, hanganyagot, videókat szoktunk még nézni, hallgatni a kedvenc oldalamon: www.agendaweb.org.

Én is sokszor tanácstalan vagyok. Szoktam kérdezgetni anyukákat, akiknek nagyobb gyerekeik vannak. Petrától, Sárától, Gabikától kaptam nagyon jó ötleteket. Várom a többiektől is. Ez a blog az, ahová még időnként irogatok. Nagyon örülök, ha valaki reagál a kérdéseimre, és válaszol...

Köszi, hogy irtál...és te is megoszthatod tapasztalataid. Én sem tudom mi lesz a tanulással, a lányokkal való időtöltéssel, ha érkezik az úrfi. Isten kegyelmében bizom, hogy ad majd bölcsességet, erőt, örömöt, ötleteket, segitséget...Isten veled, Erika!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése