Az itt található sorokat elsősorban emlékként jegyzem le családom számára. Mindig is szerettem naplót írogatni. Bejegyzéseimet később olvasgatva láthattam, hogy milyen bölcsen, kegyelemmel és szeretettel teljesen vezetett Isten bennünket. Ennek a blognak is ez a célja tehát: Istenre mutatni. Ha valamit jól tettünk a gyermeknevelés során, a gyermekekkel való foglalkozás területén, egyedül az Úré a dicsőség. Ha a gyermekeinkben felfedezünk valamilyen képességet, készséget vagy előrehaladást tapasztalunk bizonyos területeken, ezért is egyedül Istent illeti a dícséret és a hála, hisz Ő az Alkotójuk. Ha valamit elrontottunk, vagy ha valamely területeken hiányosságok vannak, még inkább megláthatjuk, hogy mennyire Isten kegyelmére szorulunk. Így az Ő segítségét kérve, igyekszünk dolgozni a hiányos területeken.

2010. augusztus 12., csütörtök

Kedvenc versek

A lányok nagyon szeretik, ha szavalok nekik. Utánozzák a harkály kopogtatását, a nyuszik üldögélédét, fülelését, a szarka repülését. Ha ismertek írnátok még verseket, amelyeket szerettek másfél éves kor körül gyerekeitek?

Gazdag Erzsi:

ÁLMOMBAN...

Álmomban hol jártam?
Erdőben. S mit láttam?
Két nyulat, két szarkát,
kop-kop-kop, víg harkályt.

A nyulak füleltek,
két lábra leültek.
A szarkák csörögtek,
csörögve pöröltek.

A harkály, kop-kop-kop,
koppantott egy nagyot.
Elillant az álmom,
még most is sajnálom.

4 megjegyzés:

  1. Kedves tesvérem!

    A mi fiainknak minden vers tetszett, aminek jó volt a ritmusa. Próbáltuk is úgy olvasni nekik, hogy valami jó ritmust vigyünk bele. Majd ha igazán meggyógyulok, felidézek néhányat, addig is itt egy keresztény anyuka válogatása:
    http://gyerekversek.blogspot.com/search/label/cinke
    baloldalt a LABELS alatt még találsz rengeteget címszavak szerint.
    Ja, és az egyszervolt.hu-n találsz verseket, szintén elég sokat. Majd megírom, hogy mi miket olvastunk nekik. Van a közeletekben gyermekkönyvtár?

    Petra

    VálaszTörlés
  2. Egy eszembe jutott:

    Nyulász Péter: Alma

    Almát eszem, ropogtatom,
    Fogaim közt morzsolgatom,
    Hamm!

    Bevallom, már meggyógyultam, és még nem áldoztam időt a versek összekeresésére. Bocsánat a késésért!
    Nem írtad, van-e könyvtár a közelben, ha van, akkor Kányádi verseket ajánlom, meg Nyulász Péter verseit.
    Nézd meg még Marék Veronika könyveit, Vlagyimír Szutyejev meséit. Hirtelen ez ugrott be. Ja, és nagyon közkedvelt az Anna, Peti, Gergő sorozat:
    http://www.annapetiesgergo.hu/fooldal.htm

    Azért emlegetem a könyvtárat, mert nagyon jó nálunk a választék gyerekkönyvekből, ráadásul elég hamar kinőnek a könyvekből is, ugyanúgy, mint a ruháikból :) és aztán csak tároljuk és pakolgatjuk.

    most igen rövid voltam, elnézést!
    Petra

    VálaszTörlés
  3. Köszi Petra! Beteg voltál?
    Nos, sajnos itt ninncsenek magyar könyvtárak. Könyveket román nyelven lehet kapni errefele...Udvarhelyen szoktunk könyvtárt látopgatni. Köszi az ajánlatokat, megnézegettem az ajánlott oldalakat, keresgéltem az írók verseiből. Remélem nem gond, ha kiemelem a megjegyzések listájából az általad ajánlott nagyon hasznos dolgokat és egy csokorban láthatóbb helyre írom.
    Isten veletek...

    VálaszTörlés
  4. Nekem nem gond, dehogyis. Úgy tudom, hogy ha valakinek az oldaláról használsz anyagot, azt jó előre megkérdezni a tulajdonostól, és aztán feltüntetni, mint forrást (linket). Nem vagyok annyira otthon a netes etikában, te talán jobban tudod ezt :)

    És igen, a nyáron kétszer volt egymás után erős mandulagyulladásom - ilyenkor nehéz a családnak, anya nélkül, nagyon látszik. Zoli igyekezett helytállni, a fiúk is elviselték valahogy, hogy nem lehetnek velem, de nagyon látszott, hogy küszködnek mind.
    Isten megmutatta nekem, hogy fontos a munkahelyem :), és hogy a kollégáim mind számítanak az én munkámra is :)

    Már várom a bejegyzést a nyári táborokról, de nem akarlak sürgetni.

    Petra

    VálaszTörlés