Az itt található sorokat elsősorban emlékként jegyzem le családom számára. Mindig is szerettem naplót írogatni. Bejegyzéseimet később olvasgatva láthattam, hogy milyen bölcsen, kegyelemmel és szeretettel teljesen vezetett Isten bennünket. Ennek a blognak is ez a célja tehát: Istenre mutatni. Ha valamit jól tettünk a gyermeknevelés során, a gyermekekkel való foglalkozás területén, egyedül az Úré a dicsőség. Ha a gyermekeinkben felfedezünk valamilyen képességet, készséget vagy előrehaladást tapasztalunk bizonyos területeken, ezért is egyedül Istent illeti a dícséret és a hála, hisz Ő az Alkotójuk. Ha valamit elrontottunk, vagy ha valamely területeken hiányosságok vannak, még inkább megláthatjuk, hogy mennyire Isten kegyelmére szorulunk. Így az Ő segítségét kérve, igyekszünk dolgozni a hiányos területeken.

2009. december 30., szerda

Etetés

Érdekes, hogy amíg a nem keresztyén szerzők azt ajánlják, hogy a baba nyugodtan turkáljon kedvére az ételben evés közben, nem baj, ha mindene, de még a konyha földje is csupa ételmaradk lesz, addig a hívő szerzők arra buzdítanak, hogy fegyelmezzük gyerekeinket etetés közben is. Így a gyerek megtanul parancsolni a kezeinek, s mindamellett megtanulja, hogy az étel nem játék...

1 megjegyzés:

  1. A legtöbb ikres anyuka egyszerűen megeteti a babáit, pedig már képesek lennének egyedül is megbirkózni az étellel. Én is így tettem, és később behozták ügyesen a lemaradást.

    Hogy miért? Egyrészt tényleg mindenhol étel lenne, ha nekiereszted a héthónapost, másrészt meg nem volt kedvem dupla adagokat főzni, mert a földről ugye, nem eszünk :)

    Jó sokáig átmeneti etetés volt nálunk, nem egyszerre etettem, hanem egymás után, és úgy, hogy a baba is kapott egy kis kanálkát, meg én is etettem közben, így maradt egy szabad kezem a baba irányítására, és jól is lakott a csöppség.

    Ha most visszagondolok, még inkább igyekezhettem volna irányítani őket, mert a nagy önállóság ideje alatt túl sokáig és túl sokat takarítgattam utánuk.

    Te hogy csinálod? Vagy minden egyes etetésnél jelen van Csaba is?

    Petra

    VálaszTörlés