Az itt található sorokat elsősorban emlékként jegyzem le családom számára. Mindig is szerettem naplót írogatni. Bejegyzéseimet később olvasgatva láthattam, hogy milyen bölcsen, kegyelemmel és szeretettel teljesen vezetett Isten bennünket. Ennek a blognak is ez a célja tehát: Istenre mutatni. Ha valamit jól tettünk a gyermeknevelés során, a gyermekekkel való foglalkozás területén, egyedül az Úré a dicsőség. Ha a gyermekeinkben felfedezünk valamilyen képességet, készséget vagy előrehaladást tapasztalunk bizonyos területeken, ezért is egyedül Istent illeti a dícséret és a hála, hisz Ő az Alkotójuk. Ha valamit elrontottunk, vagy ha valamely területeken hiányosságok vannak, még inkább megláthatjuk, hogy mennyire Isten kegyelmére szorulunk. Így az Ő segítségét kérve, igyekszünk dolgozni a hiányos területeken.

2009. november 12., csütörtök

Éjszakai alvás

Már félévesek a lányok, de még nem alusszák át az éjszakát...gyakran háromszor-négyszer is felébrednek...ez nekünk hat-nyolc ébredést jelent. Úgy gondolom a fogzás zavarja őket...szoptatással lenyugszanak. Az első hónapokban az éhség ébresztette fel. A negyedik hónap volt az éjszakai pihenés szempontjából ideális. Spock doktor könyvét olvasva, már át kellene aludniuk az éjszakát, sőt, már a hatodik hónaptól ajánlja a külön szobában altatást. Tanácstalan vagyok...Mit kellene tennem?

7 megjegyzés:

  1. kedves testvérem,

    ezt a hozzászólást már egyszer megírtam, aztán kitöröltem, mert a fiúkat nem tudtam szoptatni. az anyatejes gyerekek máshogy kérik az ételt, mert a tápszer nehezebben emészthető, hízlalóbb, laktatóbb. Kb. 6 hetesen tanítottam mega fiúkat, hogy aludják át az éjszakát. El se tudom képzelni, hogy bírtuk volna az ikrekkel + kétéves Palkóval másképp...

    szóval, leírom, hogy hogy csináltuk, de lehet hogy ilyesmivel már próbálkoztatok.

    a lényege a módszernek, ami nálunk segített, hogy meg kell különböztetni az éjszakát a nappaltól. Nappal sok kommunikáció, játék, örömködés, stb. éjjel pedig ha fel is kellett kelni, nem szóltam a gyerekekhez. Különben se volt kedvem beszélni, de igyekeztem leszoktatni őket arról, hogy éjszaka ingerek érjék őket.
    1. imádság, ahogy már írtam neked másik helyen
    2. éjjel nem beszéltem hozzájuk, minél kevesebb ingernek tettük ki őket, gyenge lámpát használtunk, csak ha kellett.
    3. hagytuk sírni - kemény, nehéz, alig lehet néha kibírni, de az általam ismert leghatásosabb mód.
    menete:
    Az esti fürdetés után kap a baba enni, és megpróbáljuk kihagyni az azt követő első evést. Nálunk olyan 23 óra körül volt ez. Felébredt az egyik, elkezdett sírni, kérte a tejet, nem adtam neki. Ránéztem az órára, és pontosan 5 percig hagytam sírni a kiságyban, aztán felvettem, megnyugtattam, eldajkáltam, de se vizet se semmit nem adtam neki - aki ilyenkor vizet vagy teát ad, annak a gyereke általában majd tej helyett a vízért, teáért ébred éjjel.
    Ez szörnyen nehéz, alig lehet kibírni! Ha máshogy nem ment, kimentem a szobából, becsuktam az ajtót, ne halljam. Tudtam, hogy csak 3-4 napot vesz igénybe, és tudtam, hogy a kicsinek is jó, ha vezetem, én irányítom, nem pedig ő engem.
    szóval, 5 perc sírás után felvettem, de nem sokat beszéltem, amint megnyugodott, visszatettem a kiságyba. Még nagyiobb ordítás, újabb 5 perc, utána megint megnyugtattam. Nehezebben nyugodott le, de csak sikerült, sétálgattam vele, ringatgattam. amint megnyugodott, visszatettem a kiságyba, észveszejtő ordítás, megint 5 perc. utána felvettem, és megnyugtattam, ringatva elaltattam. Semmi tej és elég sok rossz élmény miatt a 2. éjszaka már nem üvöltött annyira, és 4. éjszaka nem kelt fel a 23 órás etetésre!!!
    Győzelem!
    Közben Zoli ugyanezt csinálta az ikretestvérével, mert a nagy sírással fel is ébresztették néha egymást.

    Rettenetes volt, majdnem feladtuk, de bezzeg milyen jó volt, hogy egyhuzomban aludhattunk éjjel 4 órát is!

    Mikor ez sikerült, a következő kihagyni való étel a hajnali étel volt.
    20 .... fürdés utáni tej
    23 .... 1. kimaradó étkezés
    1-2 ... tej
    4-5 ... 2. kimaradó étkezés
    6-7 ... reggeli tej

    Érdekes volt, hogy a második kimaradó étkezésnél ügyeseben reagáltak, rövidebb ideig ment a toporzékolás, hamarabb lenyugodtak, stb. olyan volt, mintha jobban megértenék, mit akarunk tőlük. Kb. 3. napon már ezt is megértették, és eljött a csoda, éjjel csak egyszer kellett felkelni etetni!!! Utána valahogy húzódtak a dolgok előre, hátra, 1-2 órát csúszott néha az egész, előre vagy hátra, ráadásul egymást is megébresztették itt-ott, de az éjfél utáni tejet már maguktól kihagyták és átaludtak egy huzomban 6-8 órát is.

    Ha ezzel próbálkoztok, majd fogják rajtad érezni a tej szagát, úgy nehezebb lesz. Ha esetleg át tudja valaki venni ezt az éjszakai leszoktatást az anyától, sokkal gyorsabban jut sikerre.


    Amit még tanácsoltak nekem, hogy jól etessem meg estére kásával, majd jobban fog aludni - nekünk nem vált be, a kása még nehezebben emészthető, még laktatóbb, de csak leterhelte a kis gyomrukat, nem aludtak többet vagy mélyebben tőle.

    Ha a fogzás zavarja őket, azt megtudod, mert akkor ugyanúgy zavarni fogja őket nappal is, majd elmúlik az is... aztán lehet leszoktatni az éjszakai evésekről.

    Értehő volt, amiket leírtam?
    Na, mit szóltok hozzá?
    Biztos jó tanácsot tudna adni B. Gyuszi is, nekünk is ő adta a könyvet, ahonnét kiolvastuk ezeket, ráadásul Gyuszit foglalkoztatják a nevelési kérdések :)

    Remélem, sikerül. Szép álmokat!

    Petra

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy meosztottad velünk és az erre fordított időt is.Érthető volt. A Kismamák nagykönyve c. könyvben olvastam hasonló tanácsokat. Még nem mertem kipróbálni, túl kegyetlennek találtam. Így éjszakánként Csaba hozza a gyermekeket, s amint szopnak, már aludhatunk is vissza. Persze aztán ismét ébredünk a másik gyerek sírására és közben visszafektetjük az elsőt...Azt még megkérdezném, hogy az ikrek még veletek egy szobában alszanak?

    VálaszTörlés
  3. nem, bár nagyon szeretnének :)meg Palika is nagyon szeretne, de öten egy ágyban...

    mivel hallottam több forrásból is, hogy 8 hónapos kor után már nagyon nehezen fogadják el, ha külön szobába költöztetjük őket, 7 hónaposan átmentek a gyerekszobába, Palikához. Hála Istennek könnyen ment.
    Akkor volt bonyolultabb, amikor kinőtték a kiságyaikat, és már ki tudtak szállni éjjel az ágyból, és átsettenkedtek hozzánk. Kétésfél éves koruk óta mondogatjuk nekik, hogy csak reggel jöjjenek át, amikor már feljön a napocska, és nagyjából be is tartják. De erről majd később :)

    Isten mindenhez megadja a bölcsességet és testi-lelki erőt! Megígérte!

    Petra

    VálaszTörlés
  4. Ja igen, hogy kegyetlen-e? Az attól függ, mi célból teszed. Erről már sokan sokat írtak, igyekszem majd mailben megírni a saját véleményemet, vagy ha akarod, ide is megírhatom.

    Petra

    VálaszTörlés
  5. Igen, ezt én is olvastam...és ezek a lányok is már hét hónaposak. Viszont amíg még éjszaka felébrednek többször is, addig hiába költöztetjük. Azt hiszem ezen a téren jobban kellett volna figyelnem a tanácsokra. Valahogy mivel első gyermekek, féltem őket, nem szívlelem, ha sírnak...és szeretem magam mellett tudni őket.

    VálaszTörlés
  6. Elijesszelek?
    A nővérem egy csupa szív önmagát teljesen önfeláldozó anyuka, a gyerekeit 3-4 évig szokta szoptatni. Az idei termést nem tudom ugyan, de régebben előfordult, hogy a hálószobájukban a sima ketteságyon rajtuk kívül még a 2 éves, a 7 éves és a 12 éves fiuk is ott aludt. Egy időben.

    Egyébként meg arra kérlek, hogy ne aggódj ezen a kérdésen túl sokat. Még az is lehet, hogy a következő terhességnél egészen máshogy rendezkedtek majd be, a lényeg szerintem, hogy Isten igéjére és biblikus tanácsokra figyeljetek oda, ne üssétek el annyiva, hogy "én már ilyen fajta vagyok, nekem ez máshogy nem megy...".

    Olvastátok a baby-wise (vagy valahogy így írják, azt jelenti, hogy a baba vezetése, irányítása) könyvet? Nekünk Gyuszi ajánlotta, szerintem sokan ismerik. Keresztények írnak nagyon okos biblikus dolgokat erről a témáról. Nagyon hasznos!

    A hosszabb levélre még kicsit várnod kell, ne haragudj, mert a hétvégén remélhetőleg Szilárd nálunk vendégeskedik majd, nem lesz 2-3 órám levelet írni. Majd jövő héten.

    Szeretettel:Petra

    VálaszTörlés
  7. Hajaj! A tegnap beszéltük Csabával, hogy az evangélizáció után mi is tenni fogunk ennek érdekében. Hosszú távon nekik is, nekünk is így lesz jó. Áldott vendégfogadást!

    VálaszTörlés